E-mail: webmaster@jo-line.se

Nå ut med ett nyhetsbrev

E-postmarknadsföring är ett viktigt redskap som företag och organisationer använder för att kommunicera med sina kunder och besökare. Marknadsföring via e-post skapar relationer och stärker förtroendet. Toppen när du vill ha lojala kunder och bygga upp ditt varumärke!

Att börja med e-postmarknadsföring behöver inte alls vara svårt och krångligt. Kolla gärna in digitala verktyg för nyhetsbrev och använd Rule för dina nyhetsbrevsutskick så att du enkelt och snabbt når ut till dina kunder. Med ett digitalt verktyg för nyhetsbrev kan du anpassa innehållet och formen på brevet för att öka konverteringen och optimera innehållet.

Därför ska du skicka nyhetsbrev

Att skicka ut ett nyhetsbrev via e-post är ett effektivt och snabbt sätt att nå ut till sina prenumeranter utan att det kostar särskilt mycket. Ett e-post behöver inget dyrt porto och dessutom är det mer miljövänligt än att skicka vanliga brev. Fördelarna är alltså många. Ett nyhetsbrev kan till exempel driva mer trafik till din webbplats och kan därför fungera som en utmärkt säljkanal. Även om inte alla nyhetsbrev finns till för att generera köp så kan brevet hjälpa till att bygga lojalitet med kunder. Du förstärker ditt varumärke och får mer engagerade kunder. Ett tips är att länka läsaren vidare till dina sociala medier för att stärka kundrelationen.

Anpassa e-postutskicket som du vill

När du väljer att använda ett digitalt verktyg som Rule för din e-postmarknadsföring kan du anpassa innehållet så att det passar ditt företag och dina läsare. Innehållet kan enkelt målgruppsanpassas och självklart anpassas även nyhetsbrevets format så att det kan läsas från både mobil och dator. Efter att du fått iväg ett nyhetsbrev kan du smidigt tolka responsen på ditt utskick. Du kan till exempel se vilka länkar som mottagarna klickade på. Med hjälp av analysen kan du skapa mer riktade och personaliserade e-postmeddelanden nästa gång det är dags att skicka ett nyhetsbrev. Genom att filtrera utskicken kan du anpassa nyhetsbreven efter bland annat ålder, intresse och kön. Det ökar chanserna till att dina prenumeranter faktiskt öppnar brevet, läser det och klickar på länkarna. Med nyhetsbrevet kan dina kunder interagera med dig och det är bra. När kunden känner sig delaktig ökar lojaliteten och du bygger upp ditt varumärke på ett billigt, enkelt och smidigt sätt.